Anasayfa /  Foto Galeri

K-pop idolü olmanın yolu: İnsan dışı stajyerlik programı

Kendi özgün ekolünü oluşturan K-pop kültüründe yıldız olmanın yolu, uzun, zorlu, katı kurallara tabi ve insana uygun olmayan bir stajyerlik dönemini içeriyor.

K-pop idolü olmanın yolu: İnsan dışı stajyerlik programı - Sayfa 1

Özellikle Asya'da, birçok gencin arzuladığı ve kilometrelerce mesafeye rağmen derin bir duygusal bağ kurduğu "K-pop" idollerinin yaşam koşulları oldukça insani olmayan bir stajyerlik süreciyle dolu.

K-pop idolü olmanın yolu: İnsan dışı stajyerlik programı - Sayfa 2

Güney Kore merkezli eğlence şirketlerinin stajyer programları, gençlerin idol olma hayalini gerçekleştirmek için katlandığı yoğun bir eğitim sürecini içeriyor. Bu gençler, sıkı kurallara tabi olarak yıllarca eğitim alıyor, ailelerinden uzakta yatılı yurtlarda kalıyorlar.

Sosyolog Dr. Alptekin Keskin'e göre, stajyerlerin standardize edilmiş güzellik ve davranış eğitimleri alması gerekiyor. Ancak bu sürecin insanlıktan uzaklaştığını ve "resmi çizilen tabloda" insaniliğin zor görüldüğünü belirtiyor.

K-pop idolü olmanın yolu: İnsan dışı stajyerlik programı - Sayfa 3

Bu zorlu stajyerlik sürecine rağmen, K-pop gruplarına olan ilgi hala yüksek. Keskin, Güney Kore'nin aşırı rekabetçi ve hiper kapitalist bir toplum olduğunu ifade ediyor. Çalışmayan, elinden gelenin en iyisini yapmayanın sistemde yeri olmadığı bir ülke olduğundan bahsediyor.

K-pop'un aşırı rekabetçi bir toplumun ürünü olduğunu savunan Keskin, bu sektörün toplumun genel yapısının bir yansıması olduğunu belirtiyor.

K-pop idolü olmanın yolu: İnsan dışı stajyerlik programı - Sayfa 4

Bu zorlu stajyerlik sürecine rağmen, K-pop gruplarına olan ilgi hala yüksek. Keskin, Güney Kore'nin aşırı rekabetçi ve hiper kapitalist bir toplum olduğunu ifade ediyor. Çalışmayan, elinden gelenin en iyisini yapmayanın sistemde yeri olmadığı bir ülke olduğundan bahsediyor.

K-pop'un aşırı rekabetçi bir toplumun ürünü olduğunu savunan Keskin, bu sektörün toplumun genel yapısının bir yansıması olduğunu belirtiyor.

Stajyerlik sürecinde adayların uzun saatler boyunca pratik yaptığını söyleyen Lie, eğlence şirketlerinin 5 ila 10 yıl eğitim aldıktan sonra en iyi adayları seçtiğini ifade ediyor.

Adayların güzellikleri, yetenekleri ve performansları, ileride grup içindeki pozisyonlarını belirliyor. Karma gruplar yerine genellikle kız ve erkek grupları tercih ediliyor. Bu ayrımın, hayranların ilgilerini artırmak için planlandığını aktarıyor.

Stajyerlerin başarılı olmaları durumunda ödül olarak daha iyi koşullara sahip olmaları mümkün. Ancak gruplar sıkı çalışma ve rekabet nedeniyle başarılı olamayanları elemeye yönelik bir sisteme sahip.