2018 Kurbanlık fiyatları ne kadar? Kurbanlık büyükbaş ve küçükbaş hayvan fiyatları kaç lira?
2018 kurbanlık fiyatları ne kadar? Kurbanlık büyükbaş ve küçükbaş hayvan fiyatları kaç lira? Migros ve CarrefourSA'da kurbanlık fiyatları ne kadar? 2018 kurbanlık dana koyun fiyatı ne kadar? Kurban kesmenin hükmü nedir? Farz mı sünnet mi vacip mi? Kurban Bayramı yaklaştıkça, kurbanlık fiyatları da belli olmaya başladı. 2018 büyükbaş ve küçükbaş kurban fiyatları vatandaşların merak konusu oldu. Kurban Bayramı fiyatları ile ilgili yeni gelişmeler gelmeye devam ediyor. Kurban Bayramı bu sene 20 Ağustos Pazartesi (Arefe günü) başlayacak 24 Ağustos Cuma sona erecek.Türkiye'nin en büyük market zincirleri olan Migros ve CarreforSA kurbanlık küçükbaş ve büyükbaş fiyatlarını açıkladı. Fiyatlar 1155 liradan başlıyor. Kurban Bayramı’na sayılı günler kala, kurbanlık fiyatları hakkında vatandaşlar araştırma yapıyor. Ebu Hanife ve talebeleri şehirlerde ikamet eden şehir halkı üzerine her sene bir defa kurban kesmek vaciptir, demişlerdir, Tahâvî ve başkaları Ebu Hanife'nin görüşüne göre vacip, Ebu Yusuf ile Muhammed'in görüşlerine göre sünnet-i müekkede olduğunu zikretmişlerdir. Dini bayramların ikincisi olan Kurban Bayramı öncesi kurbanlık fiyatları ile ilgili detaylar haberimizde
Abone ol2018 kurbanlık fiyatları ne kadar? Kurbanlık büyük ve küçükbaş
hayvan fiyatları kaç lira? Migros ve CarrefourSA'da kurbanlık
fiyatları açıklandı mı? 2018 kurbanlık dana koyun fiyatı ne kadar?
Kurban Bayram'ında kurban kesmenin önemi ve fazileti nedir? Kurban
kesmenin hükmü nedir? Farz mı sünnet mi vacip mi? Kurban
Bayramı'nın başlamasına az bir süre kala, kurbanlık fiyatları da
belli olmaya başladı. 2018 büyükbaş ve küçükbaş kurban fiyatları
vatandaşların merak konusu oldu. Kurban Bayramı fiyatları ile
ilgili yeni gelişmeler gelmeye devam ediyor. Kurban Bayramı bu sene
20 Ağustos Pazartesi (Arefe günü) başlayacak 24 Ağustos Cuma sona
erecek.Türkiye'nin en büyük market zincirleri olan Migros ve
CarreforSA kurbanlık küçükbaş ve büyükbaş fiyatlarını açıkladı.
Fiyatlar 1155 liradan başlıyor. Kurban Bayramı’na sayılı
günler kala, kurbanlık fiyatları hakkında vatandaşlar araştırma
yapıyor. Ebu Hanife ve talebeleri şehirlerde ikamet eden şehir
halkı üzerine her sene bir defa kurban kesmek vaciptir,
demişlerdir, Tahâvî ve başkaları Ebu Hanife'nin görüşüne göre
vacip, Ebu Yusuf ile Muhammed'in görüşlerine göre sünnet-i müekkede
olduğunu zikretmişlerdir. Dini bayramların ikincisi olan Kurban
Bayramı öncesi kurbanlık fiyatları ile ilgili detayları bu
haberimizde bulabilirsiniz.
Kurban Bayramı bu yıl 21-22-23-24 Ağustos tarihlerine denk geliyor.
Bayram yaklaşırken, kurban hareketliliği de başladı. Kurban
satışlarından önemli bir pay alan zincir marketlerden ikisisi,
Migros ve CarrefourSA küçük ve büyükbaş kurbanlık fiyatlarını
açıkladı.
Migros müşterilerine üç farklı kurban seçeneği sunuyor.
12 kg'lık koç 1155 TL, 16kg'lık koç ise 1295 TL'ye satılıyor.
Büyükbaş almak isteyenler ise Migros'tan hisse alabiliyor. Buna
göre minimum 21 kg’lık Kurbanlık Büyükbaş (1/7 Hisse) 1245 TL'den
satılıyor.
Migros, Money Bonus ile yapılan alışverişlerde ise fiyatları 100 TL
düşürüyor.
CarrefourSA'da ise küçükbaş fiyatı 1245 liradan başlıyor.
CarrefourSA'da 1 adet Küçükbaş Karaman Kurban Paketi (Akkaraman)
1245 TL iken, Küçükbaş Kıvırcık Kurban Paketi 1285 TL.
Markette 1 adet 1/7 Büyükbaş Kurbanlık Hisse Paketi ise 1225 TL’ye
satılıyor.
CarrefourSA, Axess ile yapılan alışverişlerde fiyatı 50 TL
düşürüyor.
KURBAN BAYRAMININ ANLAMI NEDİR?
İslam dini terimi olarak Kurban, Allah'a yaklaşmak ve Allah
rızasına ermek niyetiyle kesilen, kurban edilen, hayvan demektir.
Kur’an’da geçen İbrahim peygamber ve oğlu İsmail ile ilgili
kıssadan yola çıkarak, kurban kavramı, çok daha genel bir
adanmışlığı, Allah için bireyin her şeyini feda edebilecek
olmasını, Allah’a teslimiyeti ve ona karşı şükür içinde olmayı
ifade etmektedir. Kur’an’da Hac Suresinde bu konuda bir ayet
vardır.
Peygamber İbrahim’in eşi Sare’den bir çocuğu olmuyordu ve İbrahim
Sare’den bir çocuğu olması durumunda bunu Tanrı’ya Kurban olarak
adadı. Tanrı, “İshak’ı, sevdiğin biricik oğlunu al, Moriya
bölgesine git” dedi, “Orada sana göstereceğim bir dağda oğlunu
yakmalık sunu olarak sun.” İbrahim, “Oğlum, yakmalık sunu için
kuzuyu Tanrı kendisi sağlayacak” dedi. İkisi birlikte yürümeye
devam ettiler. Tanrı’nın kendisine belirttiği yere varınca İbrahim
bir sunak yaptı, üzerine odun dizdi.
Oğlu İshak’ı bağlayıp sunaktaki odunların üzerine yatırdı. Onu
boğazlamak için uzanıp bıçağı aldı. Ama Rab’bin meleği göklerden,
“İbrahim, İbrahim!” diye seslendi. İbrahim, “İşte buradayım!” diye
karşılık verdi. Melek, “Çocuğa dokunma” dedi, “Ona hiçbir şey
yapma. Şimdi Tanrı’dan korktuğunu anladım, biricik oğlunu benden
esirgemedin.” İbrahim çevresine bakınca, boynuzları sık çalılara
takılmış bir koç gördü. Gidip koçu getirdi. Oğlunun yerine onu
yakmalık sunu olarak sundu.”
Kur’an metinlerinde bahsi geçen çocuğun “yumuşak huylu, uslu bir
erkek çocuk” olmasından bahsedilip ismi belirtilmemiştir (Sâffât
Sûresi: 101). Fakat İbrahim’in ilk çocuğu İsmail olduğu ve ayetin
devamında İshak müjdelendiği için İsmail olarak tefsir edilir ve
müslümanlar çocuğun İsmail olduğuna inanırlar.Diğer İslami
kaynaklara göre, İbrahim Peygamberin eşinin kısır olması nedeni ile
bir çocuğu olmayınca (bazı rivayetlere göre 125 yıl) Allah’a
yalvarır, dua eder. Kendisinin ve eşinin yaşlı olduğu bir zamanda
mucizevi bir şekilde oğlu olur. Çocuk biraz büyüdüğünde, İbrahim
peygamber rüyasında onu kurban etmesi gerektiğini görür. Oğluna
“Yavrum, ben rüyamda seni boğazladığımı gördüm.
Düşün bakalım, ne dersin?” dedi. O da, “Babacığım, emrolunduğun
şeyi yap. İnşallah beni sabredenlerden bulacaksın”
der.Peygamberlerin rüyaları normal insanların rüyalarından farklı
olduğundan bu bir emir olarak kabul edilmiş ve İbrahim peygamber
oğlunu kurban etmeye götürmüştür. Ancak Allah’ın emriyle bıçak
çocuğu kesmez. Bu esnada Cebrail kucağında bir koç ile gelir. Bu
imtihan başarı ile geçildikten sonra tüm İbrahimi dinlerde Zilhicce
ayının 10. günü aynı şekilde kurban kesilerek kutlanan bayram
olmuştur.
KURBAN KESME YÜKÜMLÜLÜĞÜ
Bir kimsenin kurban kesmekle yükümlü sayılması için bulunması
gereken şartlara kurbanın vücûb şartları denilir. Kurban kesmenin
sünnet olduğunu söyleyenlere göre ise bunlar sünnet oluşun
şartlarıdır. Bir kimsenin kurban kesmekle yükümlü olabilmesi için
dört şart aranır:
1. Müslüman olmak.
2. Akıllı ve bulûğa ermiş olmak.
3. Mukim olmak, yani yolcu olmamak.
4. Belirli bir malî güce sahip bulunmak.
Gayri müslimler öncelikli olarak imanla mükellef olup ancak iman
ettikten sonra ibadetleri ifa etmeye ehil sayılırlar. Bu sebeple,
bir kimsenin kurban kesmekle yükümlü tutulabilmesi, daha doğrusu
böyle bir ibadeti ifaya ehil sayılabilmesi için müslüman olması
gerekir. Bu kural bütün ibadetler için geçerlidir. Hanefîler'den
Ebû Hanîfe ve Ebû Yûsuf ile Mâlikî ve Hanbelî mezheplerine göre
kurbanla yükümlü sayılmak için akıl ve bulûğ şart olmayıp gerekli
malî güce sahip olan küçük çocuklar ve akıl hastaları adına kanunî
temsilcileri tarafından kurban kesilmesi gerekir. Bu fakihler
kurbanın malî bir ibadet oluşu ve başta fakirler olmak üzere üçüncü
şahısların hakkının gözetilmesi hususunu ön planda
tutmuşlardır.
Hanefî fakihlerinden İmam Muhammed'e ve Şâfiîler'e göre kurban
mükellefiyeti için akıl ve bulûğ şarttır. Hanefî mezhebinde bu
konuda fetva İmam Muhammed'in görüşüne göre verilmiş ve tatbikatta
bu görüş ağırlık kazanmıştır. Bu son görüşün ilk bakışta, üçüncü
şahısların yani kurban etinden yararlanacak ihtiyaç sahiplerinin
haklarını göz ardı ettiği ileri sürülebilirse de, ehliyetsiz ve
eksik ehliyetli kimselerin mal varlığının korunması ve gerekli
tedbirler alınarak onlara daha güvenli bir gelecek hazırlanması
açısından isabetli olduğu da söylenebilir. Çünkü çocuk ve akıl
hastasının haklarının istikbale mâtuf olarak korunması, kanunî
temsilciler için hukukî ve dinî bir sorumluluktur. Böyle bir
kaygının söz konusu olmadığı durumlarda kanunî temsilcilerinin
zengin çocuklar ve ehliyetsizler adına kurban kesmesi güzel bir
davranış olur.
KURBAN KESMENİN HÜKMÜ NEDİR?
İlmihal dilinde kurban ve kurban kesiminin dinî hükmü denilince,
aksine bir kayıt bulunmadığı sürece, kurban bayramında kesilen
kurban ve bunun hükmü anlaşılır. Kurban kesmenin fıkhî açıdan
değerlendirilmesi hususunda fakihler arasında görüş farklılıkları
vardır. Dinen aranan şartları taşıyan kimselerin kurban kesmeleri
Hanefî mezhebinde ağırlıklı görüşe ve bazı müctehid imamlara göre
vâcip, fakihlerin çoğunluğuna göre müekked sünnettir.
Hanefîler, Kur'an'da Hz. Peygamber'e hitaben “Rabbin için namaz
kıl, kurban kes” (elKevser 108/2) buyrulmasının ümmeti de kapsadığı
ve gereklilik bildirdiği görüşündedir.
Ayrıca Hz. Peygamber'in birçok hadisinde hali vakti yerinde
olanların kurban kesmesi emredilmiş veya tavsiye edilmiş, hatta
“Kim imkânı olduğu halde kurban kesmezse bizim mescidimize
yaklaşmasın” (İbn Mâce, “Edâhî”, 2; Müsned, II, 321), “Ey insanlar,
her sene, her ev halkına kurban kesmek vâciptir” (Tirmizî, “Edâhî”,
18; İbn Mâce, “Edâhî”, 2) gibi ifadelerle bu gereklilik önemle
vurgulanmıştır.
Öte yandan kurban kesmeyi Hz. Peygamber hiç terketmemiştir. Bu ve
benzeri delillerden hareket eden fakihler gerekli şartları
taşıyanların kurban bayramında kurban kesmesini vâcip görürler.
Sünnet olduğunu ileri sürenler ise, Kur'an'da bu konuda açık bir
emrin bulunmayışından, Hz. Peygamber'in devamlı yapmış olmasının
kurbanın sünnet olmasıyla da açıklanabileceği noktasından hareket
ederler. Kurban bayramında kesilen kurbandan ayrı olarak yine
ibadet niyetiyle kesilen başka kurban çeşitleri de vardır.
Buna göre kurban çeşitleri şöylece sıralanabilir: Kurban bayramında
kesilen kurban, adak kurbanı, akîka kurbanı, kıran ve temettü haccı
yapanların kestikleri ve hedy adı verilen kurban, hacda yasakların
ihlâli halinde gereken ceza ve kefâret kurbanı. Bu kurban
çeşitlerinin ortak ve farklı hükümleri vardır. Vasiyetinin veya
adağının bulunması halinde ölmüş kimse için kurban kesilmesi
gerekir ve kesilen kurbanın etinin tamamı fakirlere dağıtılır.
Vasiyet veya adak olmasa bile, Şâfiîler hariç fakihlerin
çoğunluğuna göre, sevabı ölüye bağışlanmak üzere onun adına kurban
kesilebilir.